Onze werkwijze


Op deze pagina leest u over de verschillende handelingen die er bij het opnemen en herstellen van schade aan te pas komen.

Opnemen schade:

Zodra een klant zich met schade meldt, nemen we samen met hem of haar de schade op en bespreken we de mogelijke reparatiewijze. Meestal kunnen we direct al een globale prijsopgave afgeven, zodat de klant al direct weet waar hij of zij aan toe is.

Afhankelijk van de manier waarop een klant is verzekerd, wordt een vervolgafspraak gemaakt voor expertise of reparatie.

Schakelt de verzekeringsmaatschappij een expertisebureau in, dan stellen we een schaderapport op. We bekijken de schade gedetailleerd. Dat resulteert in een rapport, waarin alles duidelijk staat opgesomd: kosten van de nieuwe onderdelen, plaatwerk- en spuitkosten en de kosten om alles weer te monteren. Wij gebruiken hiervoor overigens een calculatiesysteem dat is geconformeerd aan Audatex, een door alle schadeherstelbedrijven, verzekeraars en leasemaatschappijen erkend schadecalculatiesysteem.
Naar boven.

Reinigen:

De eerste stap in het repareren van schade is standaard het reinigen van de auto. Dit vergemakkelijkt de reparatie en komt het eindresultaat ten goede.
Naar boven.

Demonteren:

Alles wat in de weg zit of wat moet worden vervangen, wordt (tijdelijk) verwijderd: geschroefde delen, elektronica, ruiten, bekleding enz. De onderdelen die moeten worden vervangen, voeren we af volgens de geldende milieueisen.
Naar boven.

Uitdeuken/richten:

De meest voorkomende vormen van schadeherstel zijn het uitdeuken van plaatwerk, het richten en meten van de carrosserie en het losboren en vastlassen van nieuwe carrosseriedelen. Voordat we dit doen, beveiligen we de elektronica en schermen we het onbeschadigde deel van de auto goed af.
Naar boven.

Voorbewerken:

Zo’n 80% van het werk in de spuiterij bestaat uit het voorbewerken. We beginnen met het ontvetten en afplakken van de te spuiten delen. Dan schuren we alles zorgvuldig op. Waar nodig plamuren we. Daarna voorzien we de te spuiten delen van een grondlaag en controleren we op minuscule oneffenheden. Als de auto helemaal strak en glad is, wordt de auto opnieuw ontvet en afgeplakt voor het definitieve spuitwerk.
Naar boven.

Spuiten:

We maken de kleur aan volgens het lakrecept en spuiten een proefstaal. Mocht het nodig zijn, dan wordt de lak nog even bijgetint totdat deze exact overeenkomt met de kleur van uw auto. In de spuitcabine maken we de auto nog eens zorgvuldig stofvrij met een lijmhoudende doek.

Nu begint het afspuiten: we brengen meerdere watergedragen kleurlagen aan en vervolgens meerdere lagen blanke lak, zodat de kleur ‘diepte’ krijgt en goed wordt beschermd tegen weersinvloeden. We spuiten volgens de strengste milieueisen in speciale spuitcabines. De spuiters dragen speciale maskers en beschermende kleding.
Naar boven.

Drogen:

Stofvrij drogen is cruciaal voor een perfect resultaat. Met nieuwe UV- droogtechniek is de lak binnen een half uur droog en kan de auto weer uit de spuitcabine.
Naar boven.

Montage:

We brengen alle nieuwe en gedemonteerde delen weer aan; evenals ruiten en bekleding. We sluiten elektronische onderdelen en verlichting weer aan en controleren deze met speciale apparatuur. Tot slot controleren we het niveau van de koelvloeistof en de diverse oliesoorten en vullen die indien nodig aan.
Naar boven.

Uitlijnen:

We controleren de wielstanden en lijnen deze indien nodig uit. Vervolgens maken we een proefrit om te controleren of de auto weer als nieuw rijdt.
Naar boven.

Afleveren:

Voordat we de auto afleveren, controleren we alles nog eens goed, zuigen en reinigen we het interieur en wordt de auto in de was gezet. De auto is nu weer als nieuw.
Naar boven.

Alternatieve reparaties ofwel Smart repair:

Kleine schades overkomen tienduizenden mensen per jaar. Een ongeluk zit in een klein hoekje: een openslaand portier, een paaltje over het hoofd gezien of een ander obstakel zorgt al snel voor een vervelende beschadiging. Dit maakt dat de auto er onverzorgd uitziet.

Om kleine cosmetische schades te verhelpen, bestaan verschillende slimme technieken. Zoals het uitdeuken zonder spuiten (restyle), spotrepair cq bijspuiten en krasreparatie d.m.v. polijsten. We beheersen al deze technieken en zullen altijd bekijken of dit een oplossing biedt voor uw schade.

Uitdeuken zonder spuiten

Parkeer- of hagelschade? Kleine deukjes kunnen zonder spuiten uit het plaatwerk worden verwijderd.
Uitdeuken zonder spuiten werkt volgens een techniek, waarbij de deuk met behulp van een professioneel gereedschap van binnenuit wordt 'weggemasseerd'. Dankzij deze speciale gereedschappen zijn ook plekjes waar je moeilijk bijkomt goed bereikbaar. Deze vorm van schadeherstel is de meest milieuvriendelijke en kostenbesparende oplossing voor het repareren van dergelijke deuken.

Spotrepair

is de nieuwste methode om deze kleine beschadigingen snel, goedkoop en professioneel te repareren. Bovendien is het voordelig en milieuvriendelijk. In veel gevallen zijn de besparingen aanzienlijk. Vroeger was het bijvoorbeeld noodzakelijk om bij een kleine lakbeschadiging een compleet deel over te spuiten, nu kan vaak worden volstaan met een plaatselijke cosmetische bewerking.

Naar boven.

Uw voordelen op een rijtje:

• Veilig en vakkundig schadeherstel
• Kwaliteit en 4 jaar garantie
• Wij nemen uw eigen risico tot 150,00 euro voor onze rekening
• Gemak, alles soepel geregeld, ook met de verzekering
• Gratis leenauto bij reparatie
• En … een deukje extra is geen probleem!
 

Wij werken voor alle verzekeringsmaatschappijen.
Veghelsedijk 3
5738 RJ Mariahout
T 0413 209336
F 084 7147151
E info@autoschadevissers.nl